Milano'da bulunan Molok Studios, önde gelen çok dilli oyun, film ve dijital yerelleştirme ve post prodüksiyon şirketidir. Yeni tesislerini oluştururken, Molok oyunların mekansal ses ortamlarına doğru yönelme eğilimini gözlemledi ve iki Genelec destekli 7.1.4 odası oluşturmaya karar verdi - böylece İtalya'daki ilk Dolby Atmos oyun stüdyosu oldu. "Atmos'un PS5 ve konsollarda yayınlanacağını ve kullanıma sunulacağını biliyorduk ve 'kimse bundan yararlanmıyor, o yüzden bunu gerçekleştirelim.' diye düşündük" diye açıklıyor Molok'un CEO'su Andrea De Cunto.
Atmos ile uyumlu sorunsuz bir izleme çözümüne ihtiyaç duyan Genelec, bariz bir tercih olarak ortaya çıktı. Baş Ses Mühendisi Samuele Daccò, projeye öncülük ederek stüdyonun tasarımının Atmos özelliklerine uygun şekilde uyarlanmasını ve Molok'un iki kontrol odasında bir 7.1.4 sistemi oluşturulmasını sağladı.
Genelec monitörleri, ultra kompakt 8010 nearfield modeliyle başlayarak Molok'un ses prodüksiyonunda temel bir unsur olmuştur. Daccò, "Genelec monitörleriyle ilk kez 2018'de mühendisliğe başladığımda karşılaştım ve çalıştığım birçok stüdyoda genellikle 8010 vardı," diye belirtiyor. "İtalya'da çok popülerler, onları fark etmemek zor!"
Yeni inşa edilen stüdyo kompleksi, altı kayıt odası ve isimlerini Mortal Kombat karakterlerinden alan ve aynı Atmos tasarımına sahip ancak ters renk şemalarına sahip iki sürükleyici kontrol odasından (Scorpion ve Sub Zero) oluşuyor.
Molok, yeni kontrol odaları için 7.1.4 Genelec Smart Active Monitoring çözümüne yöneldi. Hem Scorpion hem de Sub Zero, L-C-R konumlarında üç koaksiyel üç yollu 8351'e, surround ve yükseklik kanalları için iki yollu 8340'a ve düşük frekansları işlemek için bir 7380 subwoofer'a sahip.
"Molok'un ikiz alanları asimetrik renklere ve aynı akustik ve teknolojik performansa sahip," diyor stüdyoların tasarımında Molok ile yakın bir şekilde çalışan Studio Sound Service'de Akustik ve İnşaat Mühendisi ve ortak olan Cecilia Torracchi. "İlk tercihin Genelec olması bizi mutlu etti çünkü ürünleri çok iyi tanıyoruz. Genelec ile birçok Dolby Atmos odası tasarlamıştık ve sonuçlar her zaman mükemmeldi."
7.1.4 sistemlerine geçiş, ses prodüksiyon yaklaşımını dönüştürdü ve stüdyonun çeşitli oynatma sistemleri arasında doğru bir şekilde aktarılabilen sürükleyici deneyimler sunmasını sağladı. "Atmos ile çalışmak çok harika - ve Genelec'i entegre ederek bizim için yepyeni bir dünya yaratıyor," diye ekliyor Daccò. "Son kullanıcının oyun deneyimi, farklı oynatma seviyeleriyle miksaj odamıza benzeyebilir, ancak miksajın sürükleyici seviyesi bizim için her şeyi değiştirdi."
PS5 ve diğer konsolların Atmos'u benimsemesi ve birçok oyun başlığının bu formatı desteklemesiyle Molok yeni standartları karşılamaya hazır. De Cunto, "Son birkaç yıldır parlak bir dikey büyüme yaşadık ve Dolby'yi gerçekten kullanmaya ve tam kapasitesini görmeye başladığımızda bunun arttığını görüyoruz," diyor. "Yeni stüdyolar sayesinde, doğru zamanda doğru yerde olduğumuzu hissediyoruz."
Torracchi, "Molok ekibiyle çalışmak çok güzeldi, şimdiye kadar sahip olduğumuz en nazik ve en hevesli müşterilerden biriler ve projenin sonunda memnuniyetlerini görmek bir zevkti. Bu proje için bu insan özelliklerine saygı göstermeye çalıştık: odaların basit geometrileri var, ancak çok fazla karaktere sahipler, stilleri teknolojik olarak en son teknolojiyi yansıtıyor. Adamların yeni odalara Mortal Kombat karakterlerinin adını verdiğini keşfettiğimizde çılgına döndük, kulağa mükemmel geliyordu." açıklamasını yaptı.
Molok Studios, ileriye dönük olarak Atmos kullanımını oyundan müziğe ve ev eğlencesine genişletmeyi ve küresel bir pazarı hedeflemeyi amaçlıyor. De Cunto, "Ses Efektleri ve Atmos miksajına odaklanarak erişimimizi genişletmeye çalışıyoruz," diye sonlandırıyor. "Amacımız yeni sınırları keşfetmek ve küresel ölçekte oyun dünyasının ötesinde sürükleyici ses deneyimleri sunmak."
Genelec ürünleri hakkında ayrıntılı bilgi için 0212 212 80 75 numaralı telefondan Asimetrik’i arayabilirsiniz.