Reklamı Kapat
Anasayfa > Makaleler > Cannes Film Festivali’nin Sahne Arkasında ARRI Teknolojisi
Cannes Film Festivali’nin Sahne Arkasında ARRI Teknolojisi
16.06.2022 13:21

Kaynak / ARRI


75. Cannes Film Festivali’ne katılan filmlerin büyük çoğunluğu, Palme d’Or (Altın Palmiye) ödüllü “Triangle of Sadness” de dahil olmak üzere ARRI teknolojisiyle donatıldı. ARRI personeli, Croisette’de birinci sınıf ekipman sağlamanın ve ilham verici etkinliklere ev sahipliği yapmanın da keyfini yaşadı.

75. Cannes Festivali’nde sinema sektörünün önemli isimleri bir araya geldi. Sinematografi ve yayın dünyasının küresel teknoloji liderlerinden biri olarak ARRI, Yönetmenlerin On Beş Günü bölümüyle uzun süredir devam eden çözüm ortaklığı da dahil olmak üzere, Croisette’de ve sahne arkasında geniş çapta yer aldı. ARRI ilk kez ünlü yıldızların fotoğraf çektirdikleri iki yeri LED ışıklarla donattı. Şirket ayrıca Quinzaine sahilinde “ARRI Happy Hour” etkinliğine ev sahipliği yaptı ve Cannes’da iki CST ödülüne sponsor oldu. Doğrudan sektör profesyonelleriyle günlük olarak çalışan ARRI’nin Cannes’daki odak noktası film yapımcıları, yönetmenler ve görüntü yönetmenleriyle yakın ilişkiler kurmak ve sürdürmek.

2022’de Ana Yarışmada En İyi Film için yarışan filmlerin yüzde 90’ından fazlası ARRI ekipmanı kullandı; Palme d’Or ödüllü “Triangle of Sadness” ve Jüri Ödülü kazanan “EO” ile “Le otto montagne” dahil. Aslında sadece Ana Yarışmada değil, aynı zamanda Belirli Bir Bakış, Yönetmenlerin On Beş Günü ve Eleştirmenler Haftası kategorileri dahil olmak üzere, Cannes’da gösterilen tüm uzun metrajlı filmlerin büyük çoğunluğu ARRI kameralar, lensler veya ışıklarla çekildi veya aydınlatıldı. Katılan yapımların çoğuna ARRI Rental tarafından hizmet verildi ve donatıldı.

Görüntü Yönetmeni (DP) Fredrik Wenzel, Palm d’Or ödüllü “Triangle of Sadness” filmini ALEXA LF ile çekiyor (Telif hakkı © Tobias Henriksson)

2022’de ARRI Fransa Genel Müdürü ve ARRI Mediterranean İş Geliştirme Direktörü Natasza Chroscicki, Cannes’daki en prestijli seçim komitelerinden birine katıldı: “Camera d’Or jürisinin bir üyesi olmaktan büyük onur ve heyecan duyuyorum.

Festival süresince Camera d’Or jürisi, çeşitli bölümlerde gösterilen en iyi ilk uzun metrajlı filmi seçiyor. Bu yıl yönetmenler Riley Keough ve Gina Gammell tarafından çekilen “War Pony” filmini bu ödüle layık görüldüler. Film, Görüntü Yönetmeni David Gallego tarafından ALEXA XT ile çekildi: “Bu, en doğal şekilde çekmek istediğimiz, inanılmaz bir hikâye. ALEXA ve Panavision lenslerinin, karakterler arasındaki yakınlığı kendi alanlarında hissetmeme izin veren iyi bir kombinasyon olduğunu her zaman hissettim.

Natasza Chroscicki (ARRI) Cannes’da Camera d’Or jürisinde yer aldı.
Görüntü Yönetmeni David Gallego tarafından çekilen “War Pony” seti.

Cannes’daki en büyük ödül olan Altın Palmiye, kara komedisi “Triangle of Sadness” ile Yönetmen Ruben Östlund’a gitti. Görüntü Yönetmeni Fredrik Wenzel, bu film için ARRI ekipmanının kullanılması hakkında şunları söylüyor: “Triangle of Sadness filmini ALEXA LF kamerayla çekmeyi tercih ettim, çünkü daha sonra Ruben’in görüntüler üzerinde ne kadar manipülasyon yaptığını biliyorum. Son filmde hiçbir şekilde manipüle edilmemiş sıfıra yakın görüntü var. Ruben farklı sahneleri bir araya getiriyor. Ya da bir sandalyenin üzerine sarkan bir bez parçası gibi bir ayrıntı ekliyor. Ya da görüntüyü uzatıp genişletiyor. Liste sonsuz.

Ana Yarışmada Jüri Ödülü sahibi “Le otto montagne” filminin çekimlerinde Görüntü Yönetmeni Ruben Impens. (Telif hakkı © Alberto Novelli)

Büyük Ödül (Grand Prize), ALEXA Mini ile çekilen “Close” (Yönetmen: Lukas Dhont, Görüntü Yönetmeni: Frank van den Eeden) ve “Stars at Noon” (Yönetmen: Claire Denis, Görüntü Yönetmeni: Eric Gautier) filmlerine ortaklaşa verildi. ARRI kameraları, Jerzy Skolimowski’nin yönettiği, sinematografisini Michal Dymek’in üstlendiği ortak Jüri Ödülü sahibi “EO” filmi ve Charlotte Vandermeersch ile Felix Van Groeningen’in “Le otto montagne” filmlerinin de arkasındaydı. Bu projedeki Görüntü Yönetmeni Ruben Impens idi. Belirli Bir Bakış (Un Certain Regard) bölümündeki Büyük Ödül, Lise Akoka ve Romane Gueret’in yönettiği ve Görüntü Yönetmeni Eric Dumont tarafından ALEXA Mini ile çekilen “Les pires” (En Kötüler) filmine verildi. Ayrıca yine ALEXA Mini ile çekilen, Yönetmen Saim Sadiq ve Görüntü Yönetmeni Joe Saade’nin “Joyland” adlı filmi de Belirli Bir Bakışta Jüri Ödülü’ne layık görüldü.

Belirli Bir Bakış bölümünde Jüri Ödülü kazanan Görüntü Yönetmeni Joe Saade (solda) “Joyland” filminin setinde. (Telif hakkı © Shahzaib Arshad)

Uzun süredir devam eden bir geleneği takip eden ARRI ve ARRI Rental, Yönetmenlerin On Beş Günü kategorisi ile işbirliği içinde Plage Quinzaine’de ilham verici bir sohbet ve tanışma gecesinde yüzlerce konuğu ağırladı. Dünyanın her yerinden müşteriler, ortaklar ve arkadaşlar, Cannes yarışma filmlerinden çok sayıda görüntü yönetmeni de dahil olmak üzere “ARRI Happy Hour”da sinemanın sanatını kutladılar. 

Görüntü yönetmenleri, yönetmenler ve endüstri profesyonelleri, ARRI’nin Plage Quinzaine’deki kokteyl ve tanışma davetinden keyif aldılar.
“ARRI Happy Hour” etkinliğinde toplu fotoğraf (soldan sağa): Nicolas Wong (Görüntü Yönetmeni ve Yapımcı), Melissa Nocetti (Görüntü Yönetmeni), Mandy Rahn (ARRI), Virginie Surdej (Görüntü Yönetmeni) ve Jakub Kijowski (Görüntü Yönetmeni).
Kamera sohbeti (soldan sağa): Johan Meunier (ARRI), Abinash Bikram Shah (Yönetmen) ve Ujjal Bastakoti (Görüntü Yönetmeni).
Nikita Kuzmenko (soldan sağa, Görüntü Yönetmeni), Riccarda Caiati (ARRI Rental), Michal Dymek (Görüntü Yönetmeni) ve Christopher Blauvelt (Görüntü Yönetmeni).

Festival boyunca, AMIRA ve Alura Zoom lensli ALEXA Mini LF kameralar da dahil olmak üzere ARRI ekipmanı, 54. Yönetmenlerin On Beş Günü etkinliğindeki her gösterimden sonra canlı yayın söyleşileri ve soru-yanıt oturumları için hazır bulundu. Orbiter, SkyPanel’ler ve L7-C, ayrıca Plage Quinzaine ve JW Marriott Hotel’de iki farklı konumda toplu oyuncu fotoğrafları için mükemmel aydınlatma sağladı. Quinzaine des Réalisateurs Teknik Müdürü Xavier Meyer, “Malzemeleri hazırladığımızda Noel günü gibiydi. Fotoğrafçılar bu profesyonel ışıktan çok etkilendiler. Onu seviyorlar” dedi.

ARRI, Cannes’daki Plage Quinzaine dahil olmak üzere iki toplu fotoğraf çekilme yerini profesyonel aydınlatmayla donattı.

ARRI ayrıca, prömiyeri Yönetmenlerin On Beş Günü bölümünde yapılan “El Agua” filminin setindeki ARRI ekipmanı hakkında Görüntü Yönetmeni Giuseppe Truppi de dahil olmak üzere, görüntü yönetmenleri ve ışık şefleri ile projeleri hakkında röportaj yapma fırsatı buldu. Görüntü Yönetmeni Douglas Koch “Crimes of the Future” (Ana Yarışma) filmi hakkında konuştu, Görüntü Yönetmeni Virginie Surdej, Belirli Bir Bakış bölümünde gösterilen, ALEXA Mini ile çektiği “Le bleu du kaftan” (Mavi Kaftan) filminden bahsetti. www.arri.com adresinde bu söyleşilerden heyecan verici bilgiler bulabilirsiniz.

Görüntü Yönetmeni Giuseppe Truppi, Quinzaine sahilinde ARRI kameralar, Orbiter ve SkyPanel aydınlatma aygıtları ile çekilen bir video röportajı yapıyor.

Diğer işbirlikleri arasında, şirketin film endüstrisinde kadın seslerini yükseltmek ve teşvik etmekle ilgilenmesi nedeniyle, ARRI’nin Cannes’daki bir WIFTI (Women in Television & Film International) ağ oluşturma etkinliğine verdiği destek de vardı. Bir diğer önemli katılım alanı da genç yetenekleri desteklemek ve teşvik etmek: ARRI, Cannes’da verilen iki CST Awards ödülünün sponsoru. Ödüller, adını Fransa’daki ilk film ve görüntü-ses teknisyenleri derneğinden alıyor ve teknikte kaliteyi ve sinematografik çalışmaların geliştirilmesini onurlandırıyor. 2022’de CST Teknik Sanat Ödülü, Palme d’Or ödüllü “Triangle of Sadness” için Andréas Franck, Bent Holm, Jacob Ilgner ve Jonas Rudels tarafından yönetilen tüm ses ekibine verildi. CST Genç Film Teknisyeni Ödülü, Léonor Serraille’in Görüntü Yönetmeni Hélène Louvart tarafından ALEXA Mini ve ARRI aydınlatma ekipmanı ile çekilen “Un petit frère” (Anne ve Oğul) filminin Baş Set Tasarımcısı Marion Burger’e verildi.

Tüm ödül kazananları görmek için lütfen resmi festival web sitesini (www.festival-cannes.com) ziyaret edin. ARRI, 2022 Cannes Film Festivalinin tüm katılımcılarını ve hak kazanan ödül sahiplerini tebrik ediyor.

Fotoğraflar: Parantez içinde verilen isimlere, verilmemişse ARRI’ye aittir.

ARRI ürünleri hakkında ayrıntılı bilgi için 0212 358 45 20 numaralı telefondan Linka’yı arayabilirsiniz.


 

En Çok Okunanlar
Dergi