Double A Productions ABD’nin güney doğusunda orta ve büyük ölçekli etkinlikleri eksiksiz gerçekleştirebilen bir firma. Tüm ülkede ünlü yıldızlara, tiyatro boyutunda rock konser salonlarına, politikacıların göreve başlama törenlerine ve ibadet hizmetlerine görsel-işitsel destek sağlıyor ve her defasında müşterilerinden ve katılımcılardan övgüler alıyor. Şirketin sahipleri Chris Albrecht ile Greg Adams ve yapım uzmanları Chip Thompson ile Wes Rutland, aktif ve pasif QSC hoparlör gruplarını (line array) entegre etmekten memnunlar. Pasif olarak WideLine 10 ile WideLine 8 hoparlör grupları ve GP218 bas hoparlörlerinin tamamını, PLD4.5 çok kanallı yükselteçler destekliyor. Aktif ürünler arasında KLA12 hoparlör grupları, KLA181 ve KW181 bas hoparlörleri, üçgen grup olarak KW122 ile dolgu ve monitör amaçlı K10.2 hoparlörler var. Bu kurulum çok daha pahalı P.A. donanımına alışkın turne profesyonellerinin hayranlığını kazandı.
Double A Productions’ın dev sistemi küçük mekânlar için alt kurulumlara da bölünüyor. Bağımsız çalışabilen güçlü bir sistem olarak KLA tabanlı hoparlör grubu sık sık yer değiştiriyor. Rutland’ın konuyla ilgili açıklaması şöyle: “Bazı varsayıma dayalı uygulamalar üzerinde düşündük ve on adet KLA12 almaya karar verdik; çünkü iki tarafta beşer tane, dört de bas hoparlörü çalıştırabiliyorsunuz. Bu gösterişli kurulum, Double A Productions’ın kendi yerinde yapılan harcamaya değdiğini beklenmedik bir şekilde gösterdi. Saenger Theater, Pensacola’nın sık kullandığı konser mekânı. Yaklaşık 2,000 koltuklu, güzel bir yer. Sesin yüksekliğinden çok her yeri kapsamasına daha çok önem vererek, her iki tarafa dokuz adet WideLine 10 ile dört tane WideLine 8 koyduk. Fakat klasik rock grubu White Tie Rock Ensemble’nin kendi donanımı da oradaydı. Sesi kıssak bile izleyiciler fazla yüksek sesten şikâyet ettiler.”
Sonra konunun kulaklardan çok gözlerle ilgili olduğu ortaya çıktı. Rutland gülerek anlattı: “Grubun lideri ve bas çalan Jonathan Clark bize Ampeg 8x10 bas yükseltecini Pazar günü kiliseye götürürse fişini prize takmasa bile insanların aşırı yüksek ses çıkardığını söyleyeceklerini belirtti. Biz de KLA’in WideLine’dan çok daha küçük ve gizlenebilir olduğunu düşündük. Bir gün Sanger’e gidip iki tarafa beşer KLA12 ile ikişer KLA181 bas hoparlörü astık, ön dolgu sesi için K10.2’ler ekledik, White Tie Rock Ensemble grubunun birkaç parçasını çalarak denedik. Sonuçta insanlar ses kalitesini çok beğendiler ve tek bir kişi bile ses yüksekliğinden şikâyet etmedi ve aynı SPL’i çalıştırıyorduk. Bu bize görsel algının önemli olduğunu ve KLA hoparlör grubunun göründüğünden çok daha güçlü olduğunu öğretti. İzleyicilerden gelen olumlu geri bildirimler nedeniyle Sanger bizim kurduğumuzun tamamen aynısı olan bir sistem satın almaya karar verdi.”
Rutland, WideLine hoparlörleri besleyen PLD4.5 güç yükselteçlerini de övdü: “Dahili DSP donanımının kabinle bütünleşme şeklinin kullanımı kolay ve çok hi-fi sonuçlar üretiyor. Artı, yapılan masrafın karşılığını fazlasıyla veriyor. PowerLight 380’ler bence şimdiye kadar üretilmiş en iyi yükselteçlerden. Maksimum 8,000 Watt sağlarken, PLD5.4’ün katalogunda sadece 5,000 Watt yazıyor. Her yükseltecin iki tane birbirinin aynı bas hoparlörünü güçlendirdiği bir karşılaştırma yaptık. Sonuç olarak PLD4.5 daha az güç harcayarak yaklaşık yüzde otuz daha yüksek ses verdi.”
Rock grubu bu markaya yönelmelerinde Double A Productions sisteminin yanı sıra QSC müşteri hizmetlerinin de önemli bir etken olduğunu belirtti. “Bir defasında Memphis’te bir yükselteç bulamadıklarında bize yakındılar ve hızla Kaliforniya’daki depodan tedarik gerçekleştirildi. Bu tip bir hizmeti bulmak artık kolay değil.”
QSC ürünleri hakkında ayrıntılı bilgi için 0212 212 80 75 numaralı telefondan ASF’yi arayabilirsiniz.