Film endüstrisine renk ve sesin gelişinden bu yana en önemli teknolojik değişimlerin yaşandığı son on yılda ARRI ALEXA kamera sistemi hep güvenilir kaldı; sürekli gelişti ve hep en doğal ve hoş görüntüleri üretti. Dünyanın en iyi film yönetmen ve kameramanlarınca güvenilen ALEXA, 10 yıldır tüm diğerlerinin sadece ölçtükleri performans kriterini belirledi. Kullanıcılarının ifadeleri ve en çok kazandıran, ödüllü yapımlardaki baskın varlığı, ALEXA’yı şimdiye kadar üretilmiş en başarılı sinema kameraları ailesi olarak öne çıkarıyor.
Oyunun kuralını değiştiren ilk sahneye çıkış
İlk ARRI ALEXA kamera modeli 2010 yazında çıktı ve hemen etki yaptı. Roger Deakins kamerayı In Time filminde kullandı ve çok geniş enlem, parlak ışıkların incelikli azalması, gölgelerdeki ayrıntı miktarından övgüyle söz etti.
En iyi görüntü kalitesi
ARRI’nin ALEXA’ya yaklaşımı, görüntü kalitesine katkıda bulunan birçok etkeni özenle dengelemekti. VFX profesyonelleri yüksek minimum gürültülü temiz görüntüye yüksek çözünürlükten daha fazla önem verdikleri için ALEXA hızla yoğun görsel efektli yapımların tercihi haline geldi. Marvel Studios VFX Danışmanı Jake Morrison, “daha fazla pikselden ziyade daha iyi pikselleri tercih ederim” diyor.
Film çekenler ALEXA’da eskiden film rulolarıyla elde edebildiklerini buldular. ARRIRAW kayıt formatı çekim, derecelendirme, VFX ve arşivleme için en geniş esnekliği sunuyor. Lawless filminde ALEXA ile ARRIRAW kayıt yapan Benoit Delhomme yorum yaptı: “O kadar güvende hissettim ki daha sezgisel bir görüntü yönetmeni haline geldim; teknik kaygılara değil sanata odaklanacak kadar serbest kaldım.”
Sürekli yazılım güncelleme
ARRI ALEXA’daki FPGA (field programmable gate array) teknolojisi sayesinde sadece yazılım güncellemeleriyle önemli yeni işlevler eklenebiliyor. Bunların ilklerinden birisi, maksimum kare hızını 120 fps’ye yükseltti. Her yıl en az bir güncelleme, tüm müşterilere ücretsiz sunuluyor.
ALEXA ailesi genişliyor
2011 yılında iki yeni model çıktı; kamera ve lensi dahili kablosuz uzaktan kumandalı ALEXA Plus ile döner aynalı deklanşörlü ve optik vizörlü ALEXA Studio. Lensin içerisinde diğer tarafı görmeye alışkın kameramanlar için Studio modeli iki teknolojinin mükemmel birleşimiydi.
2012’de ayrı kamera gövdeli ve modüler kafalı ALEXA M, ve kamera içi ARRIRAW kayıt, gelişmiş ProRes, 4:3 sensör getiren ALEXA XT kuşağı geldi. 2015 yılında çıkan küçük boyutlu ALEXA Mini, elde taşıyarak oyuncularla birlikte dolaşma serbestliğiyle büyük ilgi görüyor.
İki yeni büyük format
ARRI Rental tarafından sağlanan ALEXA 65’in 65 mm film karesinden biraz daha büyük ALEXA sensörü, Super 35’in üç katı boyutta.
2016’da ALEXA SXT, 2017’de ALEXA SXT W, ardından her ikisi de VistaVision’dan veya tam kare 35 mm fotoğraftan biraz daha büyük sensörlü ALEXA LF (2018) ve ALEXA Mini LF (2019) çıktı.
Uzun ömürlü
En iyi görüntü kalitesi, kolay iş akışları ve sezgisel menünün yanı sıra, profesyonel kameramanlar için ARRI ALEXA’nın en cazip yönlerinden birisi, çok yüksek üretim kalitesi. Sağlam ve güvenilir ALEXA en zorlu koşullarda kullanılabiliyor ve durmadan günlerce, yıllarca çalışmaya devam ediyor. Birçok ilk model servise geldiklerinde 10.000 saatten fazla çalışmışlardı.
Alman mühendisliğinin kusursuzluğunu ve güvenilirliğini yansıtan ALEXA kameralar, sadece kameramanlar ve görüntü yönetmenlerinin değil, film çekim ve yapım sürecinde yer alan herkesin beğenisini kazandı. Man of Tai Chi filminde ALEXA kullanan Yönetmen Keanu Reeves şunları söyledi: “Suda, yüksek sıcaklıklarda, tozda flaş efektleri kullanarak çekim yaparak kamerayı zorladık. Sonuçta iyi iş çıktı. ALEXA çalışılması kolay, sağlam yapılı bir kamera.”
ALEXA XT, ALEXA 65 ve ALEXA M kameralarla çekilen The Revenant gibi en zorlu koşullara dayanabilen sistem, doğa tarihi belgesellerine uygun olduğunu kanıtladı.
Dijitale geçişe destek
Kariyerlerini analog çağda oluşturmuş birçok sinemacı için ARRI ALEXA dijital çekim dünyasına adım atmak için sanatsal güveni veren kamera sistemi oldu. Bunlar arasında ilklerden Yönetmen Roland Emmerich ile Görüntü Yönetmeni Anna Foerster, 2010 yılında en erken ALEXA prototipleriyle Anonymous filmini çektiler. Aynı yıl daha sonra Yönetmen Martin Scorsese ile Görüntü Yönetmeni Robert Richardson, Hugo filminin setinde ALEXA ile ilk çekimlerinden oldukça etkilendiler.
ARRI ve ALEXA’ya güvenip ilk olarak bir filmi tamamen dijital çeken ünlü yönetmenler arasında Richardson, Foerster, Deakins, Adefarasin ve Fraser’ın yanı sıra Chris Menges ASC, BSC; Emmanuel Lubezki ASC, AMC; Seamus McGarvey ASC, BSC; John Toll ASC; Michael Seresin BSC, NZSC; Phedon Papamichael ASC, GSC; John Mathieson BSC; Ben Davis BSC; ve Matthew Libatique ASC de var.
Filmlerin yanı sıra ALEXA televizyon dizileri ve reklamlar üzerinde de büyük etki yaptı. 2010 yılında HBO’nun ünlü program Game of Thrones’un ilk sezonunun yapım modelleri İrlanda’ya gönderildi. Görüntü yönetmenlerinden biri olan Alik Sakharov yorum yaptı: “Bir film kamerasını ve iki dijital kamerayı yoğun olarak test ettik. ALEXA görüntülerinde o kadar çok bilgi vardı ki kalbimizi kazandı. Enlemi, görünümü, filmin eğrisini bu kadar yakın sunabilme yeteneği dikkat çekici.” ALEXA programın tüm dokuz yılı boyunca kullanıldı ve tüm diğer üst düzey TV yapımları için en popular seçenek haline geldi.
Ödüller
ARRI ALEXA Sinema Sanatları ve Bilimleri Akademisinden (Academy of Motion Pictures Arts & Sciences) Bilimsel ve Mühendislik Ödülü (Scientific and Engineering Award) kazandı, ama daha da önemlisi sayısız sinemacıya ödül kazanan çalışmalar yaratmakta yardım etti. Aslında kameranın çıkmasından itibaren Best Cinematography Oscar ödüllerinin dokuzda sekizi ALEXA ile çekilen yapımlara verildi. Best VFX Oscar ödülü kazananların dokuzda altısı, Best Picture Oscar alanların dokuzda altısı (diğer üçü ARRI film kameralarıyla çekildi) da ALEXA ile kaydedildi.
ALEXA ile çekilen önemli Oscar ödüllü filmler arasında “Hugo” (2011), “Life of Pi” (2012), “Gravity” (2013), “Birdman” (2014), “The Revenant” ve “Spotlight” (2015), “Moonlight” (2016), “The Shape of Water” ve “Blade Runner 2049” (2017), “Green Book” ve “Roma” (2018), “Parasite” ve “1917” (2019) sayılabilir.
Linka
www.linkgroup.com.tr
0212 358 45 20